Drobečková navigace

Úvod > Archiv > Stalo se...2015/16 > ZÁŘÍ > Projektový týden

Projektový týden

Ve dnech 29. 9. - 2. 10. naší škole proběhl již tradiční projektový týden, kdy výuka probíhá zážitkovou formou.  Už poosmé si žáci z 5. - 9. tříd vybírali z pestré nabídky projektů různého zaměření.                                                                                                                                  Všech jedenáct projektů mělo podobné schéma činnosti. V prvních dnech týdne žáci navštěvovali různá místa a sbírali informace a materiály v terénu, v druhé části týdne pak nabyté poznatky zpracovávali a vytvářeli elektronické prezentace a papírové postery. Zároveň se připravovali na závěrečné představení svých projektů ve velké tělocvičně, kterého se zúčastnili nejen žáci a učitelé, ale také rodiče.

JEZDÍME NA KOLE

V rámci projektu Jezdíme na kole, děti jely dva okruhy po Praze. První den v délce 40 km podél Botiče, přes Hostivařský les, Milíčovský les, Kunratický les, Bráník, Podolí, Nusle.             Druhý den 30 km přes Karlín, Libeň, podél Rokytky, dál přes Víšňovku, Krejcárek, Vítkovský tunel, Riegrovy sady.               Dále si děti vyzkoušely opravu píchlého kola. Seznámily se s hlavními zásadami jízdy ve městě a bezpečnostními pravidly, se všemi druhy cykloznačení.                                                        Kromě těchto praktických dovedností navštívily také výstavu historických kol.

"JEDE, JEDE POŠTOVSKÝ PANÁĆEK..."

Během projektu s názvem "Jede, jede poštovský panáček..." žáci zpracovávali informace týkající se pošty z různých úhlů pohledu. Navštívili Poštovní muzeum, kde na ně čekaly výstavy věnované holubí poště a známkám s motivy automobilů.                           Dále měli možnost nahlédnout do provozu České pošty, a to rovnou v historické budově hlavní pošty v Jindřišské. Viděli zde zajímavou výstavu dobových fotografií, mohli se podívat na historické P. O. boxy a dozvěděli se mnoho zajímavého jak o každodenním chodu pobočky, tak o budově samotné.      Poslední exkurzí, kterou žáci absolvovali, byla prohlídka potrubní pošty v motolské nemocnici.

POTRUBNÍ POŠTA

V rámci projektového týdne se skupina žáků přihlášená do projektu Potrubní pošta vypravila do FN Motol, aby navštívila největší systém tohoto typu ve střední Evropě, prostřednictvím kterého se přepravují biologické materiály mezi jednotlivými klinikami do laboratoří.                                                            Systém měří více než 10 km a denně je jím přepraveno více než 3500 zásilek. Systém je nepostradatelnou součástí tohoto zařízení a nadále jsou připojována další pracoviště motolské nemocnice.

HLEDÁM DŮM HOLUBÍ

Tento projekt byl jednou z částí velkého projektu o historii poštovnictví v Čechách.                                                                  Při sběru informací o dnes již neexistující holubí poště navštívili žáci Poštovní muzeum v Praze 1, kde spolu s průvodkyní a odborným výkladem zhlédli aktuální výstavu věnovanou právě holubům a jejich využití v poštovnictví. Dozvěděli se mj., že holubi byli využíváni k přenášení zpráv již ve starém Egyptě a své uplatnění našli i v obou světových válkách, kdy plnili roli válečných reportérů – fotografů.                                                                                     Sama historie tohoto muzea je rovněž velmi zajímavá. Muzeum bylo založeno již v roce 1918, tedy v době, kdy byly vydány první poštovní známky Československa. Pak muzeum měnilo svou adresu, až konečně v 80. letech 20. století zakotvilo v prostorách nově zrestaurovaného Vávrova mlýna na nábřeží Ludvíka Svobody v Praze.

NA FILM A ZASE ZPÁTKY

Účastníci projektu první den navštívili interaktivní výstavu        Na film. Tam se dozvěděli, v čem spočívá práce filmového ruchaře a k čemu se mu hodí mít po ruce pytlík brambůrků, solamyl nebo třeba mrkev. Vyzkoušeli si také, jak vytvářet zvuk větru a jak je možné jednotlivé zvuky zaznamenat na papír.                                                                                               Druhý den jsme si prohlédli Muzeum Karla Zemana, kde nás nejvíce zaujaly jeho trikové postupy.                                          Filmové grafiky a triků, ale tentokrát již těch současných využívajících počítačů, se týkalo i naše čtvrteční povídání. Projekt jsme zakončili společnou výrobou posterů a závěrečnou prezentací.

LOUTKY

V rámci projektu Loutky jsme první den navštívili Chvalský zámek, kde jsme viděli pohádkové loutky v krásných scenériích, absolvovali jsme výtvarnou dílnu a další interaktivní zábavu.      Druhý den jsme navštívili Dům dětí a mládeže hl. města Prahy a  seznámili  se s prostředím animovaného filmu, včetně praktických ukázek, které žáky vedli k natočení vlastního krátkého filmu.

"PEKAŘ PEČE HOUSKY"

Náš projekt se jmenoval „Pekař peče housky“.              Zpracovávali jsme ho pod vedením paní učitelky Jitky Chytré. Během týdne jsme navštívili SPŠP v Podskalské, kde jsme viděli školní pekárnu. Jako bonus jsme navštívili školní pivovar a masnu.                                                                                           Také jsme byli na exkurzi v Moravské pekárně ve Vršovicích, kde jsme si sami upekli slané tyčky a vyslechli si, jak se vyrábí i jiné produkty.                                                                               Předposlední den jsme pekli u nás ve škole housky a rohlíčky.

BLÍZKÝ VESMÍR

Projekt Blízký vesmír byl organizován s podporou Talnetu - začal o 14 dní dříve, kdy se děti registrovaly do astronomického kurzu Talnetu. Po seznámení se stylem práce v online kurzech se všem                               otevřelo 5 kapitol o nejbližším okolí Země. Součástí kurzu byly testy, úkoly, řešení problémů, vyhledávání dat.        V pátek před zahájením jsme využili Noci vědců v Plzni, obdivovali tamější dalekohledy a pozorovali skvrny na Slunci.    V pondělí byl sice státní svátek, ale účastníci projektu se už ráno v půl čtvrté sešli v parku za zámečkem pozorovat úplné zatmění Měsíce. Oblačnost se protrhávala a chvílemi se daly pozorovat kromě Měsíce i Venuše a Jupiter téměř v zákrytu.                         V úterý večer jsme se vydali na Štefánikovu hvězdárnu na Petříně. Trochu nás zaskočila lanovka mimo provoz. Pozorovali jsme mlhoviny, dvojhvězdy a hvězdokupy. Vychutnali jsme si zpáteční cestu petřínským parkem při půlnočním svitu měsíce. Ve středu jsme jeli na hvězdárnu do Ondřejova. Provázel nás astronom Pavel Suchan a vyzkoušeli jsme si i otáčení kopule a nastavování dalekohledu.                                                            Celý projekt skončil o týden později uzavřením online kurzů na Talnetu.

Menu

22. 7. Magdaléna

Zítra: Libor

Volná místa

Pro školní rok 2017/2018 hledáme kvalifikované pedagogy těchto odborností:  1.st., asistent pedagoga. V případě zájmu pošlete profesní životopis na skola@zskodanska.cz. Dále přijmeme uklízečku/uklízeče. Zájemci volejte na tel. číslo 271720337 či pište na skola@zskodanska.cz.